تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور
سرخط خبرها

اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از آخر، اول شد

  • کد خبر: ۱۷۶۸۶۰
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
  • ۱
اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از آخر، اول شد
در حوزه جوانان، خراسان‌رضوی در رتبه‌بندی وزارت ورزش و جوانان در جایگاه ۳۱ قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز خراسان‌رضوی با سقوط دو‌پله‌ای در قعر جدول رتبه‌بندی ادارات کل ورزش‌وجوانان استان‌های کشور در حوزه جوانان جای گرفته است؛ این جدول جایگاه رتبه‌های سال‌۱۴۰۱ ادارات کل ورزش‌وجوانان استان‌ها در حوزه جوانان را نشان می‌دهد و بر‌اساس آن جایگاه عملکرد حوزه جوانان اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی در سال‌۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ دو پله سقوط کرده و از این منظر خراسان‌رضوی رتبه سی‌ویکم را به خود اختصاص داده است.

بر‌اساس گزارشی که خبرگزاری ایلنا منتشر کرده، وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان، داده‌های این جدول را رسانه‌ای کرده است. رتبه‌های ادارات کل ورزش‌وجوانان استان در این جدول براساس شاخص‌هایی مانند پیگیری مصوبات شورای عالی جوانان، بهره‌برداری از خانه‌های جوانان، صدور مجوز فعالیت سمن‌ها، پیگیری تسهیلات ازدواج و‌... در دو سال اخیر ارزیابی شده است.

اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از آخر، اول شد

سقوط‌آزاد ۲۵‌پله‌ای

سیدجلال حقیرالسادات که به‌تازگی به عنوان معاون جوانان اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان منصوب شده است، در گفتگو با خبرنگار شهرآرا درباره چرایی قرار گرفتن خراسان‌رضوی در انتهای این جدول به «مدل خاص» مدیریتی اداره کل ورزش‌وجوانان استان در دوره گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار، خراسان‌رضوی پنج سال قبل در این جدول رتبه ششم را داشت و رتبه پارسال ما نشان از افت در این زمینه دارد. البته باید دانست که خراسان‌رضوی از لحاظ گستردگی قابل‌مقایسه با سایر استان‌ها نیست.

اکنون چند دستگاه و ارگان دولتی و خصوصی در حوزه ازدواج در استان -مانند آستان‌قدس‌رضوی و نهاد رهبری- فعال هستند، اما اداره‌کل ورزش‌وجوانان اطلاعی از این موارد ندارد و این موضوع حلقه مفقوده ارتباطی میان دستگاه‌هاست.

موازی‌کاری دستگاه‌ها

او ادامه داد: می‌توان گفت که دستگاه‌ها به نوعی موازی‌کاری می‌کنند، زیرا در این میان ارتباطی گرفته نشده است؛ اداره‌کل ورزش‌وجوانان به عنوان متولی می‌توانسته است بستر این ارتباط را فراهم کند و ازاین‌پس این ارتباطات را برقرار می‌کنیم.

حقیرالسادات در پاسخ به این پرسش که اکنون خلأ حوزه جوانان در خراسان‌رضوی چیست، بیان کرد: در ابتدا باید دانست که مجموعه ورزش‌وجوانان سنخیت چندانی با هم ندارند، اما به‌هر‌حال این اتفاق افتاده است، اما خلأ این است که جایگاه ورزش‌وجوانان، به‌خصوص در حوزه جوانان برای سایر دستگاه‌های اجرایی و مدیران استانی تبیین نشده است. او درباره ستاد سامان‌دهی امور جوانان در استان‌ها گفت: همه وزارتخانه‌ها و در‌واقع دستگاه‌های کلیدی عضو این ستاد هستند. از ابتدای امسال تاکنون در مشهد (دو جلسه) و سایر شهرستان‌های استان جلسات این ستاد برگزار شده است، اما امسال جلسه این ستاد در سطح استانی هنوز برگزار نشده است.

معاون اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان با اشاره به اینکه همه شاخص‌هایی که در رتبه‌بندی ادارات‌کل استان‌ها مؤثر بوده، برای خراسان‌رضوی دارای اولویت است، اظهار کرد: در جدولی که ارائه شده بیشتر موضوع کمیت در نظر گرفته شده است. کیفیت در دل دستور‌العمل‌ها گنجانده شده است و همه خدمات تقریبا کیفیت بالایی دارد.

احیای ستاد سامان‌دهی جوانان

حقیرالسادات درباره برنامه‌های استان در نیمه دوم امسال برای صعود به رده‌های بالای این جدول بیان کرد: برنامه این است که ارتباطمان را با دستگاه‌ها تقویت کنیم و ارتباط با سایر دستگاه‌های همسو با حوزه جوانان نیز مستمر شود. باید ستاد‌های سامان‌دهی جوانان را احیا کنیم.

برگزاری این ستاد‌ها با حضور استاندار می‌تواند به پیشبرد اهداف حوزه جوانان کمک کند. او بر لزوم تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد نیز تأکید کرد و گفت: این سازمان‌ها از مجموعه اداره‌کل ورزش‌وجوانان به نوعی دوری کرده بودند که دلیل آن یا ناامیدی خودشان بود یا اینکه ما پسشان زده بودیم. در هر صورت هدف این است که دوباره این سازمان‌ها را به اداره‌کل برگردانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
0
0
بنازوم مازندرانه ره که هم سپر به سپر میه لامصب تو کجه دری میی؟
مو دروم مروم به قهقرا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->